Linas biotop februar og Marts.

Min biotop Februar

Tiden flyver afsted, og min biotop forandrer sig ,nu er isen smeltet og det giver mulighed for at se hvad der sker i vandet og nede på havbunden.


Fandt den lille fisk på min biotop. Nu kan man rigtig gå på opdagelse i havbunden efter isen er smeltet og temperaturen stiger. Jeg kan jeg tydelig mærke at der kommer mere liv på min biotop efter som det bliver varmere og vejret ændre sig.


Der kommer nye små skud på hyben buskene. Nu kan man virkelig mærke at foråret er lige om hjørnet.


Solen og menneskerne kommer frem og lige pludselig er der kommet mere liv på biotoppen.


Det lille vandløb bliver større efter alt det regn vi har haft de sidste måneder. Fandt denne sten med gravering af en fugl lige ved siden af min biotop. Jeg syntes stenen var så fin.


Jeg er fuldstændig vild med min biotop jeg nyder den selv og med familien glæder mig til af følge den de næste par måneder.



Min biotop Marts- 2024🌱🌳



Sikke en masse der sker på min biotop siden sidst jeg var der. De fleste træer har nu knopper på grenene og nogle af dem har små grønne blade. Den gren i ser jeg holder i min hånd er knopper fra bøge træ. 


Skoven får masser af sol og skovbunden begynder rigtig at blive grøn. Her ser i knopper fra en Selje-pil også kaldt (salex- caprea) som er et træ eller høj busk som kan blive op til 15 meter høj, og som findes i Danmark ved enge, åbne skove, langs søer og åer. Den har vokset i Danmark lige så længe som der har været træer i vores land. Det var et af de først træer der indvandrede, da isen trak sig tilbage efter sidste istid, for 10.000- 15.000 år siden.
https://skoven-i-skolen.dk/leksikon/pil-seljepil-salix-caprea



Her på det første billede er der masse af hyben buske med små grønne blade på🍃  



Her er en lille video fra min biotop.



































 

Kommentarer

  1. Hej Lina - fint med en opdatering fra din biotop. Jeg kan godt forstå at du nyder at komme der ;-)
    Vh Ida

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Dyreholdsopgave B Ane, Lina, Carina.

Sheltertur d.24 januar

Plantehold - Ane