Biotop 1 - Ane

Biotop - Ane 🌳🌳


Dette dejlige område på ca 10x10 m² er mit biotop sted. 

Januar 2023 

Mine overvejelser omkring min biotop var, at lokalisere et sted, som jeg nemt kunne komme til. dvs et sted som lå i gåafstand fra min bopæl. På den måde har jeg mulighed for at besøge min biotop på forskellige tidpunkter i løbet af dagen, når jeg f.eks.er på gåtur med hunden. 

Min biotop ligger små 10 minutters gåtur fra min bopæl. Området er det gamle Stenniggård, som nu er kommunal ejet af Vejen kommune. Der skal med tiden udstykkes nye byggegrunde på området. Men pt bliver stedet til dagligt kun brugt af unge med forskellige udfordringer fra UNG VEJEN. De unge mennesker har selv bygget den pågældende shelterplads og bålsted på området. 

Til info : Der er 1,07 km til Skibelundkrat og 2,21 km til Kongeåen og Frihedsbroen. 


Jeg har lavet en håndtegnet skitse over området, hvor træer, krat, marker og shelterplads danner ramme for min biotop.    

Symbolforklaring 



Biotop opdatering

Marts 2023 
🌷

Jeg har genbesøgt min biotop mange gange efterhånden, se billeder og dokumentation i mine aktiviteter herunder:

Her til morgen tog jeg disse billeder på min biotop, da jeg luftede hunden.

De smukke blå Snepryd pynter skovbunden overalt, det bliver jeg i godt humør af. 

Jeg har læst mig frem til at snepryd er en fællesbetegnelse for forårsblomstrende arter i slægten 
Scilla forbesii. Snepryd er en løgplante, som blomstre i det tidlige forår og gerne i tætte klaser. Farverne er blå og lavendel på min biotop. Men blomsten findes også i en art af lyserød og hvide farver. 










Litteratur














Kommentarer

  1. Hej Ane - spændende biotop du har fundet. Er det mon dér I tager på friluftslivstur? Fint overskuelig kortskitse :-)
    Vh Ida

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Dyreholdsopgave B Ane, Lina, Carina.

Sheltertur d.24 januar

Plantehold - Ane